Personaliserad e-butik, utan lager och hantering

Träffade Jonas Hillström idag, VD på Fameads, ett företag fokuserat på Soffiliate Marketing (marknadsföring via konsumenten – soffiliate – på konsumentens egna villkor).

Senaste innovationen, som väl verkligen får betecknas som Social Shopping, är Mylovebasket där just användarna – eller konsumenterna – kan skapa din egen ”Lovebasket” och visa sina modepreferenser och samla dina favoritprodukter på ett och samma ställe. Genom att klicka på ”I Love”-symbolen som e-handlare som deltar, t ex Bubbleroom, visar upp nära sina produkter (bredvid Twitter- och Facebook-delningsknapparna).

Mylovebasket ”I Love this”

Förutom att samla sina egna produkter i en korg, kan man även hos Mylovebasket bli inspirerad av andra och se vilka produkter de gillar just nu.

Över tid kommer konceptet blir mer av en personlig e-butik där du som konsument kan få kick-back på vad andra köper via din blogg eller din webbplats. Utan att behöva hantera vare sig lager eller utskick av produkter. Det räcker att gilla rätt produkter – och ha tillräckligt med trafik som kan omvandlas till affärer.

Ett svar på ”Personaliserad e-butik, utan lager och hantering”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *